donation de Louis XI à Fourvières

1476

Loys, par la grâce de Dieu, roy deFrance, savoir faisons à tous présens et advenir, que nous, ayans considération aux très grandes et singulières grâces que Dieu nostre Créateur nous a faiz par cy devant, à l'intercession de sa benoîte Mère, la glorieuse Vierge Marie, à laquelle, après Dieu son Filz, nous avons tousjours eu si espécial refuge et espérance ; et laquelle, en la conduicte de nos plus grands faictz et affaires, nous a tousjours imparti sa grâce et intercession envers Dieu son Filz ; tellement que, par son moien et aide, noz royaume et seigneurie sont, grâces à Dieu, conservés, entretenus et demeurés en leur entier soubs nous et nostre vraye obéissance, non obstant quelzconques entreprinses, machinations et conspirations qu'ayent été faictes, depuis nostre advènement à la coronne, à l’encontre de nous et.de noz dicts royaume et seigneurie et subjects, tant par noz ennemis et adversaires, que autres noz rebelles et désobéissans subjects, leurs adhérans et complices.

Pour recognoissance desquelles grâces, nous ayons esté meuz par dévotion, avons ordonné faire dire, célébrer et continuer en une chapelle estant en l'église de Forvière, estant au mont de la ville de Lion, fondée en l'honneur de ladicte glorieuse Vierge Marie, les messes et services ci-après déclairez :

C'est à savoir, par chacun jor perpétuellement une messe basse ; à chascune des quatre festes annuelles, et ez festes de l'Ascension, du Saint-Sacrement de l'autel, et aux cinq festes de la glorieuse Vierge Marie, à chacune d'icelles, une messe à note. Pour la fondation, continuation et entretennement desquelles, nous avons, de nostre certaine science, propre mouvement, grace especiale, pleine puissance et auctorite royale, a nostre devotion et intention, donné, aumosné, cédé, quitté, transporté et delaissé, donnons, ausmonons, cédons, quittons, transportons et déaissons par ces présentes, aux secrétain, chanoines et chapitre de ladicte église, età leurs successeurs, perpétuellement, les rentes et gardes de Saint-Saphorin-le-Chastel, en nostre pays de Lionnoys, à présent estimées valoir la smme de trente livres tournois par an, et aussi la ferme de la Chastellenie de Charlieu, et le et le péaige de Maltaverne, semblablement estimé valoir à présent la somme de trente-cinq livres tournois par an, lesquelles deux sommes font ensemble, par estimation, la somme de soixante-cinq livres tournois par an, pour les avoir, tenir, posséder et exploicter par lesdicts secrétain, chanoines et Chapitre de ladicte église de Forvièr , et leurs successeurs doresenavant, perpétuellement et à tousjours.

………………..………………………….

Car ainsi plaist-il estre faict. Non obstant que lesdictes rentes, fermes, gardes et péaige soient de nostre ancien domaine, et que on veuille dire que d'icelui ne doyons aucune chouse aliéner que la valeur ne soit cy autrement spécifiée ne déclairée, que de ce ne soit levée descharge de nos-tre trésorier ; et quelzconques autres ordonnances, mandements, restrinctions ou deffenses à ce contraires. Et afin que ce soit chose ferme et estable à tousjours, nous avons fait mettre nostre scel auxdictes présentes, sauf en autres choses nostre droit, et l'autruy en tout.

Donné à Lion sur le Rosne, au moys de may, l'an de grâce mil cccc soixante et seize, et de nostre règne le quinzième.

LOYS.

Par le roy, le secrétaire du Bouchage ; et autres presens, Picot.